Anpartshaver? Spørgsmål og svar!

1. Vil jeg som anpartshaver hæfte for driften af købmandsbutikken?
 
 
2. Hvad sker der med min indbetaling, hvis projektet ikke bliver til noget?

Indbetalte beløb tilbageføres til dig på den konto, som du har oplyst i forbindelse med registreringen til ejerbogen. Tilbagebetaling vil ske, hvis det ikke måtte lykkes at tegne det nødvendige antal anparter for at kunne realiserer projektet.

3. Kan jeg bruge min pensionsopsparing til køb af anparter?

Ja, det kan du under visse forudsætninger; men den problemstilling anbefaler vi, at du kontakter dit pengeinstitut for at få rede på.
 
 
4. Hvorfor får jeg ikke et fysisk anpartsbevis?
 

Ejerbogen er det juridiske “dokument”, som hele tiden beviser ejerskabet. Og det bliver også heri evt. senere ejerskifter bliver registreret.

Selskabet vil bl.a. på netbank løbende få fortegnelse over alle køb og antal.

5. Skal jeg angive særlige information når jeg indbetaler via banken?
 

Vi får besked om hvem der er “indbetaler”, men ikke automatisk oplysninger om man indbetaler for andre eller flere. Derfor er det vigtigt for en korrekt registrering, at du som indbetaler giver os besked hvis du indbetaler for flere anpartshaver eller på vegne af en anden anpartshaver. Dette gør du i feltet “Bemærkninger” i forbindelse med oprettelsen af din overførsel.