Etablering af stenrev

Nu nøjes vi ikke kun med at bygge på land 🙂, men også til vands. 
Efter næsten 3 års indledende manøvrer med tilladelser og forberedelser kommer vi nu endelig i gang med den praktiske del omkring udførslen at retablering af ålegræs- og stenrevsområder. I perioden 29 april -1 maj foretages arbejdet med at lægge sten ud i forbindelse med projektet omkring retablering af stenrev og ålegræsområder på Rimmerne ud for byen. Der vil blive lagt sten ud i to omgang de næste 3-5 dage hvor ca. 2400 tons sten kommer på pram fra Frederikshavn. Der vil derfor blive arbejdet med pramme, slæbebåde og gravemaskiner ud for området. Vil man gerne ud og kigge nærmere på arbejdet fra sø-siden, vil vi kraftigt anmode om ikke at komme for tæt for fartøjerne da der er wirer i vandet.
Stenudlægningen vil blive fulgt op i juni måned, hvor vi selv skal på arbejde. Der skal nemlig indsamles og udplantes ålegræs i og omkring stenrevet.
 
Hvis du vil høre mere om projektet og  har lyst til at være med så sæt kryds i kalenderen d. 2 juni hvor der holdes info og planlægningsmøde om projektet. Nærmere tid og sted følger. 
 
 

Dele af stenene til de nye stenrev klar til læsning på havnen i Frederikshavn.

Arrangement:
Arbejdsdag ved butiksgrunden og forberedelse til åbningsfest.
Så er der med at fatte riven og skovlen. Søndag den 8. maj kl. 13-16 holder vi ekstraordinær arbejdsdag. 
Arbejdsopgaverne består i:
 
  1.  At flytte teltet fra Krogrunden og stille det op på modsatte hjørne af Ny Skovgårdsvej så vi har det klar til åbningsfesten den 14 maj. 
  2.  At få planeret og revet kantarealer rundt om butiksgrunden så der er klart til at kunne så i disse. Så har du en skovl og især en rive så medbringe disse til butiksgrunden.
Af hensyn til at disponere opgaverne vil vi meget gerne have en tilbagemelding om deltagelse – ring eller skriv til Bjarke på 27875888. 
 
Hvis I er et par stykker som ikke kan på dette tidspunkt, men gerne vil hjælpe en anden dag inden så sig også gerne til – så instruerer vi  gerne særskilt.
 
Venlig hilsen
Borgerforeningen.
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.